Életmódváltó étrend, Fogadd meg az életmódváltás 10+1 parancsolatát!


életmódváltó étrend

Az életmódváltás kulcselemei a mértéktartó táplálkozás, a rendszeres testmozgás és a mentális egészségmegőrzés Fotó: Shutterstock 1. Felejtsd el, hogy az egészséges egyben alacsony kalóriatartalmat is jelent Számos egészséges élelmiszer létezikamely jótékony hatással van a szervezetre, de — különösen nagyobb mennyiségben — fogyás fehérjeporral vezet.

Ez az életmódváltás egyik fontos szabálya.

Táplálkozás

Ilyen élelmiszer például a szőlő vagy a banán, amelynek a nagyobb mennyiségű, vagy mondjuk estére időzített fogyasztásával jelentős súlytöbbletet lehet összeszedni. Szintén ilyen az avokádó, amelyet zsírossága miatt érdemes csökkentett mennyiségben beépíteni az étrendbe. Az olajos magvakból kisebb maroknyi mennyiség is elegendő, mert szintén magas a zsírtartalmuk.

A gyümölcsöket a gyümölcscukor-tartalmuk miatt érdemes a reggeli vagy délelőtti étkezésbe iktatni. Minden egészséges ételnek nézd meg a kalóriatartalmát, és annak alapján határozd meg a fogyasztandó mennyiséget.

MIT ETTEM MA? - #mutimiteszel diéta életmódváltás

Az természetes fogyás angolul titka: bízz a kis lépésekben! Egy buszmegállóval előbb leszállni, nem használni a liftet, messzebb parkolni és így tovább.

Elérhetőség

Ezernyi apró ötletet ezernyi alkalommal olvashattál, halhattál. Mégis nagyon kevesen hisznek ezek hasznában.

életmódváltó étrend

Bizony, hajlamosak vagyunk az ilyen apró dolgoknak minimális jelentőséget tulajdonítani, pedig napi percnyi plusz séta — busztól, kocsitól, bárhonnan bárhová — napi mínusz kalóriát jelent, amely egy év alatt akár 5 kiló mínuszhoz is vezethet. Innen nézve mégiscsak megéri hinni a kis dolgokban, nem?

1. Hosszú távon csak az életmódváltás segít

Számolj le a feleslegesen megivott kalóriákkal Ne higgy a reklámoknak, a gyümölcsös üdítőitalok nem helyettesítik a valódi gyümölcsök fogyasztását, például a dobozos narancslé nem olyan teljes értékű, mint a frissen facsart. Az alacsony kalóriatartalmúnak minősített szénsavas italok pedig nem életmódváltó étrend kalóriájúak. Már napi pohárnyi üdítő vagy szénsavas ital akár kalóriával is megnöveli a bevitt energiamennyiséget. Ez pedig észrevétlenül évente akár pluszkilót jelent.

2. Az életmódváltás titka: bízz a kis lépésekben!

Miközben meggyőződésünk, hogy helyes az életmódunk. Alkalmanként persze igyál bátran üdítőt, de a mindennapjaidnak ne legyen része. A legjobb az ásványvíz, amelyet ízesíthetsz citrommal vagy lime-mal, vagy életmódváltó étrend gyógynövényteákat, zöld teát.

életmódváltó étrend

Ezeket akár jéggel is készítheted, így természetes üdítőként hatnak. Optimálisan órára van szüksége egy felnőtt szervezetnek a megfelelő regenerálódáshoz.

Ennél kevesebb vagy több alvás fáradékonyságot, aluszékonyságot okoz, és túlevésre csábít.

életmódváltó étrend

Bújj ágyba mindennap egy fél órával korábban, és ébredj is ennyivel hamarabb. A reggeli perc nyereséget fordítsd egy ébresztő sétára a környéken. Jobb, mint egy csésze kávé, ráadásul kalóriát is égetsz.

Ne tiltsd el magad örökre minden kedvencedtől Az életmódváltás, a diéta, akár tetszik, akár nem, jár bizonyos fokú lemondással, sőt.

1. Felejtsd el, hogy az egészséges egyben alacsony kalóriatartalmat is jelent

Ha valóban egészségesen szeretnél élni, le kell mondanod a mindennapos chips- fagyi- csoki- keksz- és nasiadagodról. Ha azonban heteken vagy hónapokon át megvonod szervezetétől a finomságokat, amelyeket egyébként mindennél szívesebben fogyasztanál, az könnyen ahhoz vezethet, hogy egyszercsak túleszed magad velük. Tűzz ki maga elé heti vagy kétheti intervallumokat, amikor igenis engedélyezel magadnak — természetesen mértékkel — egy-egy kis adagot a nagyon kívánt ételből.

Ne hanyagold el a mozgást Aki nem a sport szerelmese, és csak azért mozog, hogy ne hízzon, vagy hogy gyorsabban fogyjon, hajlamos ki-kihagyni az edzéseket.

2. Legyél motivált!

Az izmoknak nem kell sok, hogy leépüljenek, már pár hét is elég ahhoz, életmódváltó étrend a feszes hasizom vagy a farizom tovatűnjön. Persze az izom emlékszik, így ha újra elkezdesz sportolni, gyorsabban visszanyerheted szálkás formáit. A legjobb módszer azonban betartani a rendszeres edzéseketakár otthoni gyakorlatokkal, tempós sétával, futással, kerékpározással.

De egy hétnél többet — hacsak nem betegség állja az utad — lehetőleg ne lógj az edzésekről.

Fogadd meg az életmódváltás 10+1 parancsolatát! | Well&fit

Tartsd észben: az életmódváltás egyik fontos része, hogy olyan sportot űzz, amit szeretsz annyira, hogy kitarts mellette akkor is, életmódváltó étrend nehéz. Ne mellőzd a szénhidrátokat Az egészséges életmód és a fogyás a bevitt kalóriák mennyiségén múlik.

életmódváltó étrend

Ha teljesen mellőzzük a szénhidrátokat, az egyrészt hiánybetegségeket okozhat, másrészt lelassítja az agyműködést, fáradékonysággal, aluszékonysággal jár, és megzavarhatja a koncentrációképességet. Egy kis adag szénhidrát a főétkezésekkor mindig kerüljön a tányérra. Mellé jöhet több fehérje, és pakoljuk meg nagy adag nyers vagy párolt zöldséggel.

Életmódváltás és 15 kiló mínusz: így kövesd az újévi diétát - Fogyókúra | Femina

Egy teli tányér már optikailag is eltelíti az agyat. Igyál az étkezések előtt és után sok vizet, így tovább fokozható a teltségérzet. Ne a tévére, a testedre figyelj! Egy felmérés szerint akik tévénézés közben esznek, gyakorta a műsoridőhöz igazítják az étkezések hosszát.