Flexitarian diéta mintaétrend, Vegán vs Vegetáriánus - Mi a különbség?


A Flexitarian Diet egy étkezési terv, amely több növényi étel hozzáadására és a hús korlátozására összpontosít. A Flexitarian kifejezés olyan vegetáriánusra utal, akinek étrendje alkalmanként húsból és halból áll. Az étrendet Dawn Jackson Blatner táplálkozási szakember dolgozta ki, aki szó szerint megírta a könyvet.

Bodon Judit dietetikus Az utóbbi években előtérbe került a vegetáriánus és a vegán étrend, de mit tehetnek azok, akik nem szeretnének örökre lemondani a húsfogyasztásról? Ahogy azt már mi is többször megírtuk a Nosalty Életmód rovatának hasábjain, az idei év, illetve talán a jövő legjobb étrendje a növényi alapú étrend. A vegetáriánus és a vegán étrendek előretörésének fő oka a bolygónk fenntarthatóságának kérdése.

A Flexitarian Táplálkozás: A részletes Kezdők útmutató

Sokak szerint ezek, a részben vagy egészben növény alapuló étrendek nagy mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a Föld ökológiai szisztémája újra egyensúlyba kerülhessen. Sokan vannak azonban, akik a fentiek figyelembe vétele mellett nem szeretnének mégsem örökre lemondani az állati eredetű alapanyagok fogyasztásáról, de flexitarian diéta mintaétrend a zöldségek, gyümölcsök, gabonafélék arányának növelésére étrendjükben.

gyakori kérdések fogyókúra

Ezt az elképzelést hivatott megvalósítani az ún. Ebben az étrendben nagyon hangsúlyos szerepet kapnak a növényi alapanyagok, de a hús- hal- tejtermék- tojásfogyasztást rugalmasan beilleszthetőnek ítélik a mindennapokba.

Mik a flexitáriánus étrend fő jellemzői? A flexitáriánus étrend előtérbe helyezi a természetes eredetű növényi fehérjeforrásokat, de lehetőséget ad az állati eredetű alapanyagok mértékletes fogyasztására is.

1 hónap alatt 6 kg fogyás

Egy jól összeállított, kiegyensúlyozott flexitáriánus étrend hozzájárulhat a testsúly optimalizálásához, valamint egyes krónikus betegségek, mint pl.

Emellett segíti a bolygó ökoszisztémájának egyensúlyát.

hogyan lehet combról fogyni

Ez az étrend - ahogy a nevéből is kiderül - nem szigorú szabályokon alapul, sokkal inkább egy életmódnak tekinthető, mint pusztán egy diétának. Elsősorban nem arra ad iránymutatást, hogy miket korlátozzunk az étrendünkben, hanem arra, hogy miből fogyasszunk többet. Alapelvei: elsősorban zöldségeket, gyümölcsöket, hüvelyeseket és teljes értékű gabonákat fogyasszunk, fehérjebevitel terén helyezzük át a hangsúlyt az állati eredetű fehérjékről a növényi eredetűekre, legyünk rugalmasak - alkalmanként fogyaszthatunk húst és egyéb állati eredetű termékeket, kerüljük a feldolgozott élelmiszereket, korlátozzuk a hozzáadottcukor-bevitelünket!

Flexitarians általában enni egy növényi alapú étrendhanem néha eszik halatcsirkét és egyéb húsok. Vannak, akik követik a flexitarian diéta, hogy elveszíti a túlsúly ; mások követikmint az egészséges életmód. Kezdők Amikor először indulómint a flexitarianpróbálja csere két vagy három húsételek a húsmentes étkezés minden héten. A legtöbb ember néhány vegetáriánus ételeket anélkül, hogy gondolt rá, mint például a grillezett sajtos vagy mogyoróvajas szendvicset. Ahogy szoknihogy egy növényi alapú étrendcsere több étkezés.