Flexible diéta, Flexible dieting – a rugalmas diéta lehet a fenntartható étrend?


flexible diéta fogyás lenmaggal

A Flexitarian diéta elnevezése a rugalmas - angolul: flexible - és a vegetáriánus szavak házasításából származik. Az étrend megalkotója, Dawn Jackson Blatner dietetikus célja nem csupán a karcsú alak elérése volt, hanem az egészség megőrzése is. A diéta követői közé tartozik többek között Gwyneth Paltrow Oscar-díjas színésznő is. Az étrend segítségével néhány hónap alatt, akár 20 kiló feleslegtől is megszabadulhatsz.

flexible diéta fogyókúrás étrend nőknek 40 felett

Flexitarian diéta A diéta alapvetően vegetáriánus alapokon flexible diéta, de nem írja elő, hogy teljesen kizárd a húsfogyasztást az életedből. A lényeg, hogy többnyire növényi eredetű ételeket fogyassz, de hetente néhány alkalommal - ha megkívánod - bátran ehetsz húst is. Öt élelmiszertípus A Flexitarian diéta alapvetően ötféle élelmiszertípus fogyasztását preferálja.

flexible diéta fogyókúra hasról

Az első csoportot Dawn Piperinox ár Blatner új húsnak nevezi, ide tartozik a tojás, a tofu, a hüvelyesek, a diófélék és magvak. Ezekből pótolhatod a szervezet számára nélkülözhetetlen fehérjét - melyből a húsfogyasztás csökkentésével kevesebb jutna a szervezetedbe.

Ami viszont még valószínűbb, hogy ez az elhatározás többször is megtörténik, de a kezdeti próbálkozások kudarcba fulladtak.

A második csoportba a zöldségek és gyümölcsök tartoznak, a harmadik a teljes kiőrlésű gabonaféléké, a negyediket a tejtermékek teszik ki, az ötödik csoportba pedig a cukrok és fűszerek sorolandóak — minden szárított gyógy- és fűszernövény, vagy akár agavészirup is ide tartozik.

A reggeli legfeljebb flexible diéta tehet ki, az ebéd kalória körül legyen, vacsorára pedig körülbelül kalóriának megfelelő ételt vegyél magadhoz. A tízórai és az uzsonna nagyjából kalóriát tegyen ki.

Természetesen aktivitásodtól függően fogyaszthatsz több kalóriát is a nap során.