Flexibilis diéta


étvágycsökkentő gyógynövény kapszula mit tegyek ha fogyni szeretnék

Mucsi Blanka Central Médiacsoport Zrt. Nem kérdés, hogy ahogy jelenleg táplálkozunk, hosszú távon fenntarthatatlan, az élhetőbb jövő érdekében csökkentenünk kellene az állati eredetű összetevők, főleg a hús fogyasztásának a mennyiségét.

A flexitáriánus étrend azoknak kedvez, akik nem akarnak örökre lemondani a megszokott élvezetekről, de szeretnének ökotudatosabban étkezni. A kutatók többsége egyetért abban, hogy a bolygó túlélésének érdekében növényi alapú ételekre kellene váltanunk, a flexitáriánus diéta viszont azoknak is fenntartható lehetőséget kínál, akik nem szeretnék teljesen kizárni az flexibilis diéta az állati alapanyagokat.

glutén laktózmentes diéta diéta vonal

A hatása nem is lenne kicsi: ha Föld teljes lakossága ezt fogyókúrás heti étrend életmódot követné, felére csökkenthetnénk a mezőgazdasági eredetű üvegházhatású gázok kibocsátását.

Nomen est omen A flexitáriánus étrend neve a flexibilis és a vegetáriánus szavak összeolvadásából jött létre, tehát nem a szigorú szabályok betartásán alapul. Nem zár ki egyetlen összetevőt sem, csupán javaslatot tesz arra, hogy miből érdemes többet, és miből kevesebbet fogyasztanunk, így egyszerűen és lemondások nélkül tehetünk meg mindent — vagy legalábbis elég sokat — a környezetünk védelme érdekében.

Clean eating vagy flexibilis diéta? A fitness ipar világszerte milliárd dolláros piacot fed le, ami 30 billió azaz 30 ezer milliárd egységet jelent jó erős magyar valutában számolva. A hobbisport köré épülő ipar legálságosabb húzása annak a hazugságnak a rendszerszintű felépítése és elterjesztése, ahogy a profit kedvéért összemosta a profi testépítést a hobbisporttal. A kettőt egy lapon említeni olyan, mintha az Irigy Hónaljmirigyet hasonlítanánk Liszt Ferenchez.

Blatner három kategóriára bontotta az étrend követőit: kezdőkre, haladókra és profikra. A kezdőknek heti két, a haladóknak három-négy, a profiknak pedig öt húsmentes napot kell tartaniuk.

Az ökológiai flexibilis diéta minimalizálásán túl a flexitáriánus étrend kedvezően hat az egészségünkre is: antioxidánsokban és rostban gazdag élelmiszereket tartalmaz, így segít stabilizálni a koleszterinszintünket és a vérnyomásunkat, vagyis hozzájárulhat a szív- és érrendszeri betegségek valószínűségének csökkentéséhez.

Ez persze nem jelenti azt, hogy egész nap ehetünk süteményt, pizzát és jégkrémet, mert fontos, hogy bevigyünk elég fehérjét, mikrotápanyagokat és némi rostot is. Ahhoz, hogy tartsuk a szükséges makro- és mikrotápanyag bevitelt, az étkezések túlnyomó többségének mindenképp természetes ételekből kell állnia. Ha viszont az étrendünk főleg tápanyagdús természetes ételekből áll, nincs semmi negatív hatása annak, ha néha eszünk kevésbé tápanyagdús ételeket is. Az esszenciális vitaminokat és ásványi anyagokat nem kell minden egyes étkezés alkalmával bevinnünk, mivel szervezetünk legtöbbet képes raktározni. A legtöbb irányzat tilt bizonyos ételeket, mondván, ezek egészségtelenek és hizlalóak, míg másokat engedélyez.

A diéta szerint javallott több teljes értékű gabonát, zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani, illetve a minimumra csökkenteni a hozzáadott cukrot tartalmazó, feldolgozott élelmiszerek bevitelét, amely — a zöldségek alacsony kalória- és magas rosttartalma miatt — nemcsak a kettes típusú diabétesz kialakulását előzi meg, de hatására a pluszkilók is leolvadnak rólunk.

Csak semmi koplalás! A flexitáriánus étrend ideális a gasztronómia szerelmeseinek is, mert a lehető legkülönfélébb alapanyagokat engedi és ajánlja.

Diéta tanácsok, tippek (FLEXIBLE DIETING)

Blatner átlagosan napi kalória bevitelét javasolja, de a tényleges kalóriaszám nemtől, életkortól és aktivitástól is függhet. A dietetikus öt fő csoportba osztotta az általa ajánlott élelmiszereket.

  • Fogyókúrás italpor müller
  • Napi kalória fogyáshoz
  • Ökotudatos, de megengedő a flexiteriánus étrend | Marie Claire
  • Fogyj flexitáriánus étrenddel - Az új diéta-őrület meghódította az egész világot | Femcafe

Az flexibilis diéta az állati eredetű fehérjék pótlására szolgál, ide tartoznak a szükséges zsírokat is tartalmazó olajos magvak, amelyekből növényi tejeket is készíthetünk, illetve a tojás, a tofu és a hüvelyesek. A második a rengeteg vitamint tartalmazó zöldségeké és gyümölcsöké, a harmadikba tartoznak a teljes kiőrlésű gabonafélék, a negyedik a tejtermékek kategóriája, az ötödik pedig a cukroké és a fűszereké.

Fontos, hogy a finomított helyett mindig a teljes értékű gabonák mellett tegyük le a voksunkat, állati eredetű élelmiszerek esetén pedig a szabad tartású, vagy szabad területről befogott jószágokból készült termékeket helyezzük előtérbe.

fogyókúrás hűtő malac klimax diéta

Még több infó Az étrend feltalálója, Dawn Jackson Blatner honlapján dawnjacksonblatner. A Flexitáriánus étrend című könyv száz könnyen variálható és változatos receptet tartalmaz. HVG A Mostly Plants című, angol nyelvű receptkönyv a gluténérzékenyek számára is kínál alternatívákat.

  • Urhajos dieta etrend
  • Fogyókúrás étrendek férfiaknak
  • Az IIFYM/Flexibilis diétázás előnyei – Az Egészség Művészete
  • Clean eating vagy flexibilis diéta? - GymJunkie

Olvass tovább!