Etrend szoptatos kismamaknak, Egészséges étrend a szoptatás során: mit lehet és mit nem?


A szoptatás alatti étrend változatos, egészséges és fedezi a többletkalória igényt. A várandósság idején számtalanszor elhangzik, hogy mennyire fontos a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend betartása, hiszen ez is kell ahhoz, hogy a babád egészségesen fejlődhessen.

A szülés után annyi minden változik, hogy egy kicsit hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogyan is étkezzünk.

fogyást elősegítő gyógynövények tejmentes étrend kálcium

Pedig a szoptatás hogy fogyjunk tartósan az étkezés rendkívül fontos! Nem mindegy mit eszünk és mit iszunk, mivel az anyatejjel átadjuk azt a babának. Lássuk tehát milyen a szoptatós étrend, mit lehet enni szoptatáskor és mit nem szabad. A szoptatós étrend fontossága Nemzetközi és hazai ajánlások is egyetértenek abban, hogy a baba számára a legjobb táplálék az anyatej.

14 napos diéta femina hatásos fogyókúrás készítmények

A szoptatás alatti étrend azért nagyon fontos, mert nem mindegy, hogy mit eszel vagy éppen iszol. Mindig jusson eszedbe, hogy az amit eszel, iszol az átjuthat az anyatejbe és azon keresztül a baba szervezetébe. A másik érv a szoptatós kismama étrend mellett, hogy ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és összetételű anyatej termelődhessen, oda kell figyelni az étkezésre, hiszen az nagyban hozzájárul az anyatej termelődéséhez.

A baba első hat hónapjában az anyatej a számára ideális táplálék, ezért fontos, hogy mindent megtegyél, hogy ehhez hozzájusson. Tipp: A sikeres szoptatás egyik alappillére a megfelelő szoptatós étrend betartása, de ha további titokra is kíváncsi vagyok, akkor olvasd el A sikeres szoptatás titka című cikkünket. Kell az energia! Az anyatej termeléséhez energia kell.

A szoptató anyukák étrendje - Anyatejgyűjtő Állomás

Körülbelül kcal az a etrend szoptatos kismamaknak, amire szoptatáskor szükség van. Ezt a plusz energiát a megfelelő táplálkozással lehet biztosítani.

Az kcal többletkalória csak kicsivel több, mint amire a várandósság alatt szükséged volt. A többletkalória bevitelénél figyelj oda arra, hogy a fehérjetartalomnál meglegyen a 20 gramm.

Az anyatej termeléséhez etrend szoptatos kismamaknak energia nagyjából kétharmadát fedezi ez a plusz kcal, a maradék egyharmadot a várandósság idején felhalmozott zsírraktárak fedezik. A változatos szoptatós étrend A szoptatós étrend nem különbözik jelentősen egy egyébként is egészséges étrendtől, de azért van pár dolog, amire érdemes odafigyelni. Minden egészséges étrend alapja a változatosság!

Mit egyen a kismama a szoptatás alatt?! Receptekkel!

Csak a kiegyensúlyozott, változatos étrend tudja biztosítani, hogy a szervezeted hozzájusson a nélkülözhetetlen tápanyagokhoz. Sajnos tudjuk, hogy napjainkban az élelmiszerek vitamin és ásványi anyag tartalma nem mindig elég ahhoz, hogy azokból fedezni tudd a napi szükségleteket. Ezért egyrészt törekedj arra, hogy megbízható forrásból származó, jó minőségű élelmiszereket fogyassz! Másrészt pedig gondoskodnod kell a vitamin és ásványi anyag pótlásról!

A terhesvitaminok mellett ma már lehet kapni kimondottan szoptatós anyáknak készült vitaminkészítményeket. A vitaminpótlásra azért kell nagyon odafigyelni, mert szoptatás során sokkal több vitaminra és ásványi anyagra van szükséged, mint normál esetben. Etrend szoptatos kismamaknak térjünk vissza az étrendre! A változatos étrendben ugyanúgy helyet kapnak a friss zöldségek, gyümölcsök, mint a húsok, gabonafélék stb.

Lássuk kicsit részletesebben, hogy milyen a megfelelő szoptatós étrend. Zöldségek, gyümölcsök A szoptatós étrendben mindenképpen helyet kell kapniuk a zöldségeknek és gyümölcsöknek, mert ezek nemcsak vitamin és ásványi anyag források, hanem nagyon sok rostot is tartalmaznak.

A rostok a várandósságról esetleg megmaradt székrekedési panaszok enyhítésében is etrend szoptatos kismamaknak.

Szoptatós kismama étrendje

A zöldségeket lehetőleg hőkezelés nélkül, nyersen vagy párolva érdemes fogyasztani. Hőkezelés hatására ugyanis elvesznek az értékes tápanyagok. A gyümölcsöknél szintén az a legjobb, ha nyersen fogyasztod őket. Bizonyos zöldségek okozhatnak puffadást, mint például a hüvelyesek, a káposztafélék. Ha ilyet tapasztalsz ezeket érdemes inkább hanyagolni. Húsok Ahogy arról már fentebb esett szó, a szoptatás során szükség van többletkalóriára és fehérjéből is többet kell fogyasztani.

Babavilág - Egészséges táplálkozás a szoptatás alatt

Nagyjából plusz 20 gramm fehérjére van szükség a szoptatás során. Ezt a fehérjeszükségletet húsfogyasztással is lehet biztosítani. A csirke, a pulyka, a belsőségek és a hal mind sovány húsnak számítanak. De lehet fogyasztani akár zsírszegény felvágottat is.

Szoptatós étrend: mit szabad, mit nem | Brendon babaáruházak

Lehetőleg kerüld a zsíros húsok, fűszeres húskészítmények fogyasztását, mert megterhelik az emésztésed és ez a babára is hatással lehet. Tej és tejtermékek A tejtermékek fogyasztása szintén fedezni tudja a megnövekedett fehérjeszükségletet, ráadásul etrend szoptatos kismamaknak a kalciumpótlásban is fontos szerepük van, így mindenképpen helyük van a szoptatós étrendben.

Érdemes inkább sovány tejet és tejtermékeket választani. A kefir, a joghurt, a félzsíros sajtok, tehéntúró jó választás a szoptatós étrendbe.

Anyatejgyűjtő Állomás

Gabonafélék A rosttartalom miatt a gabonafélék fogyasztása is ajánlott. A búzalisztből készült fehér kenyerek és pékáruk helyett viszont érdemesebb inkább teljes kiörlésű lisztből készült termékeket választani, mert ezeknek sokkal magasabb a rosttartalma. Cukrok A cukrok és cukros ételek fogyasztásával nem hasznos kalóriákat viszel be a szervezetedbe, ezért ezeket jobb mellőzni, de legalábbis minimálisra szorítani. Zsírok, olajok A zsírok, olajok kapcsán különbséget kell tenni növényi és állati eredetű zsiradékok között.

Szoptatás és étrend: Mit egyen a szoptatós kismama? Milyen ételek kerülendők szoptatás alatt?

Utóbbit lehetőleg kerülni kell és inkább növényi eredetű zsiradékokat célszerű használni. A szoptatós étrend kapcsán nemcsak az alapanyagok minőségére, változatosságára kell odafigyelni, hanem a rendszeres, napi ötszöri étkezésre is. Folyadékfogyasztás szoptatás alatt Az anyatej termeléséhez több folyadékra lesz szükséged.

A napi folyadékbevitel liter legyen.

Hírlevél feliratkozás

Természetesen itt sem mindegy, hogy miből jön össze ez a mennyiség. Lehetőleg kerüld a szénsavas üdítőket, mert puffadást okozhatnak, az energiaitalokat és a cukros üdítőket.

Szoptatás alatt mit nem szabad enni?

hogyan fogyjak a karomból moszat fogyókúra

A várandósságod idején nagyon sok étel volt, amit egyáltalán nem lehetett fogyasztani. A szoptatás alatt igazából nincs szigorúan vett tiltólista.

gyors hatásos diéta gluténmentes diéta fogyás

A fő szabály, hogy érdemes kerülni a túlzottan fűszeres vagy csípős ételeket. És mindig jusson eszedbe, hogy amit megeszel, megiszol az az anyatejen keresztül átjuthat a baba szervezetébe is. Ha bizonyos ételek elfogyasztása után azt veszed észre, hogy a babád nyugtalan, fájlalja a pocakját, esetleg elutasítja az anyatejet, akkor érdemes hétre mellőzni azt az ételt. Más jelei is lehet annak, hogy a csecsemőd érzékeny, esetleg allergiás az általad elfogyasztott ételre: bőrkiütés, nyálkás széklet, hányás.

Ha a hetes szünet alatt a baba nyugodt, szívesen szopizik, akkor valószínűleg az elfogyasztott étellel volt a probléma. Ilyenkor érdemes a továbbiakban ezt az ételt mellőzni az étrendedből. Mi a helyzet a kávéval?

A szoptató anya étrendje

Sokunk reggeli rutinjának része, hogy egy kávéval indítjuk a napot. A sok álmatlan éjszaka után, ha lehet még jobban kívánjuk a kávét. De vajon szabad kávézni szoptatás alatt? Ezzel kapcsolatban különböző nézőpontok léteznek. Vannak, akik a kávét tiltólistára helyezik és egyáltalán nem ajánlják a szoptatás idején.

  1. Tolnai, Óvári, Anikó db kockasajt Még néhány hasznos tanács, amit érdemes megfogadnod: A telített zsírsavakat tartalmazó zsiradékok helyett, mint amilyen a vaj, tejszín használj telítetlen zsírsavakban gazdag termékeket, azaz olajokat vagy margarinokat.
  2. Hogy fogyjak gyakori kérdések
  3. Mit egyen a kismama a szoptatás alatt?! Receptekkel!
  4. Viszont egyes összetevők, főleg a vitaminok és ásványi anyagok mennyiségét valóban befolyásolja az anyuka étrendje.
  5. Hozzátáplálás: mikor — mit — hogyan?
  6. Kategóriák: Csecsemő és kisgyermekFitt édesanyaGyermekeink egészsége ,
  7. Mit szabad enni diéta alatt

Ezzel szemben egyre inkább az a nézet kezd általánossá válni, hogy a kávéfogyasztás korlátozottan ugyan, de megengedett. Amikor kávéfogyasztásról beszélünk, akkor valójában a kávé koffeintartalma a kérdéses. A koffein ugyanis ébren tart, felpörget. Akik engedékenyek a kávéfogyasztással kapcsolatban, azok is hangsúlyozzák, hogy a mérték nagyon fontos! Napi 1 gyenge kávénál többet nem ajánlatos inni. Ha nagyon nehezen tudod elengedni a kávézást, akkor érdemes koffeinmentes kávéval próbálkozni.

Ugyan minimális koffeint ez is tartalmaz, de ennek a mennyisége elenyésző. A koffein kapcsán amit érdemes tudni, hogy nem a kávé az egyetlen, ami koffeint taralmaz.

Van koffein a csokiban, a kólában, a kakaóban és a teában is. Szoptatás alatt tilos: alkohol, dohányzás, kábítószer Alkohol Az alkoholfogyasztással az alkohol átkerül az anyatejbe.

level diéta másként fogyás 50 felett nő

A baba ezután aluszékonyabb lehet. Hatással van a baba idegrendszeri fejlődésére, az egészséges növekedésére. Dohányzás A dohányzás során az anyatejbe nagy koncentrációba jut át a nikotin és egy szál cigaretta elszívása után sokáig ott is marad.

Így akár már napi néhány szál elszívása gyakorlatilag állandó nikotinhoz juttatja a babát.